De BWM vol water op de set van Drama
‘Hier zie je hoe de auto met water wordt volgegoten en het dak ervan af is. De boswachters van Wandelbos Groenendaal hebben ons enorm goed geholpen. Er moest een tank van 35 duizend liter water naar de locatie gebracht worden, maar die bleef onderweg vastzitten in de modder. De boswachters hebben een extra lange brandslang gemaakt, zodat het water alsnog bij onze auto kon komen. Achter in de auto zat een duiker die acteur Guido Pollemans (wat een held!) af en toe van zuurstof moest voorzien. Je kan in de film de duiker ook zien zitten, althans je ziet zijn belletjes op de achterbank.’
David-Jan: ‘De ambitie vanuit het team was groots en lekker goor, duister en bizar. Naast de aankleding van de film, waarin we qua budget echt de grenzen hebben opgezocht, vond ik het casten op fetishfeest Wasteland een hoogtepunt. Charlie Chan Dagelet speelt de hoofdrol maar het grootste gedeelte van de cast komt uit die magische avond op Wasteland. Ze hebben zich zo kwetsbaar opgesteld en me echt toegelaten in hun beleving.’
Voor welke speelfilm zou jouw scène de perfecte voorfilm zijn?
Noël: ‘Pity, een mooie maar ook geestige Griekse film over zelfmedelijden.’
David-Jan: ‘Gaspar Noe's Enter the Void! Een dynamisch visueel spektakel waarvan ik denk dat het publiek deze film wel kan waarderen.’
Thessa: ‘Charlie and the Chocolate Factory. Ook eetbaar en een beetje weird.’
Het casten op fetish feest Wasteland was een hoogtepunt
Van welke regisseur zou jij een ultieme vrijbrief willen zien?
David-Jan: ‘Documentairemaker Bert Haanstra, een leipe documentaire from beyond his grave: Alle Dood.’
Thessa: ‘Veel van mijn lievelingsregisseurs zijn heel eigenzinnig en maken naar mijn idee al precies wat ze willen maken. Dus ik ga voor Olivia Wilde van Booksmart, die film vond ik heerlijk en er zaten een aantal super originele ideeën in. Daar heeft ze er ongetwijfeld meer van.’
Noël: ‘Ik denk dat die van Ulrich Seidl wel verrassend kan zijn.’
Stel, we geven je in plaats van een vrijbrief een titel en daar mag je een film omheen verzinnen. Als je dan de titels van de twee andere scènes zou krijgen, waar zou jouw scène dan over gaan?
Thessa: ‘In eerste instantie zou Hitte een musical worden. Dat is niet gelukt. Waar Sexorcism Drama over gaat weet ik niet, maar wel dat er veel gezongen en synchroon gedanst moet worden.’
David-Jan: ‘Hitte. Op een naaktcamping in Texel heerst een abnormale hittegolf. Een zonsverduistering biedt verkoeling en iedereen lijkt opgelucht. Als de zon echter verdwenen is blijkt dat onder de campinggasten een sekte met kannibalen schuilt die al jaren op dit moment heeft gewacht.’
Noël: ‘Uit de losse pols: Sexorsism: een arme boer heeft maar één stier. Deze stier is neerslachtig en heeft geen zin meer in het voortplanting process. De boer vraagt een bevriende boerin om hulp. Hitte: Hitte is een meisje. Ze is ijskoud in haar gedrag. Totdat ze echt bevriest en iemand anders haar moet opwarmen.’