Onze website heeft een nieuw jasje! Lees hier meer over de veranderingen.

rating votes

L'avenir

Regie
Mia Hansen-Love
Met
Isabelle Huppert
Duur
100 min.
Jaar
2016
Tip van Erik

‘Twintigersdilemma overleefd? Dertigersdilemma opgelost? Welkom in je zestigersdilemma.’

Wat te doen als je man je in de steek laat? De onzekere toekomst die volgt is juist iets om te omarmen in plaats van te smoren, laat Isabelle Huppert zien in Mia Hansen-Løves prachtige L’avenir. Winnaar Zilveren Beer (beste regie) in Berlijn.

Plots wankelt het rustige leven van filosofiedocent Nathalie, even subtiel als krachtig gespeeld door Isabelle Huppert. Ze wordt na een lang huwelijk gedumpt door haar man, die een nieuwe liefde heeft gevonden. Zonder te dramatiseren laat Mia Hansen-Løve heel mooi zien hoe Nathalie zich geleidelijk een ander leven moet gaan voorstellen. Daar neemt Hansen-Løve de tijd voor, net zoals in het echte leven nodig is.

De Cineville redactie over L'avenir

‘Best lastig, al die keuzes die je als jong mens moet maken, als je leven nog helemaal open ligt. Gelukkig heb je op een gegeven moment je schaapjes op het droge en kun je fluitend de rit uitzitten. Toch? Welnee. L'avenir laat zien dat je gewoon doorrolt naar je zestigersdilemma. Nathalie (Isabelle Huppert) wordt verlaten door haar man, de kinderen zijn de deur uit, haar carrière dooft als een nachtkaarsje en haar moeder overlijdt. Ze rouwt, maar is ook honderd verplichtingen en verantwoordelijkheden lichter. Hallo vrijheid, oude vriend. Welkom terug, manisch mengsel van energie en onzekerheid. Regisseuse Mia Hansen-Løve (35) had Hupperts dochter kunnen zijn, maar dertig jaar leeftijdsverschil voelde nog nooit zo klein.’

Gerelateerde artikelen

Nu te zien

10 giorni con i suoi

Een Romeins gezin houdt een korte zomervakantie in Puglia bij de welgestelde ouders van het nieuw vriendje van hun dochter.

12 Angry Men

Het indrukwekkende debuut van regisseur Sidney Lumet.

Tip van Cineville

2001: A Space Odyssey

‘De legendarische tijdruimtetrip van grootmeester Stanley Kubrick. To infinity, and beyond!’